Remote Support

Via deze pagina kan Datec u veilig ondersteunen.

U maakt eerst een afspraak met een van onze support medewerkers. Die begeleidt u bij het opstarten van een klein programmaatje voor de ondersteuning.

Een support medewerker kijkt met u mee, of neemt (na toestemming) uw desktop over om een probleem voor u op te lossen of om Datec Score Manager voor u te installeren. U kunt altijd meekijken wat er gebeurt en ingrijpen als u dat wilt.

Deze service kost €50 per incident of installatie, tenzij Datec andere afspraken met u heeft gemaakt.

Wat heeft u nodig?

Stap 1: neem contact op met Datec voor een afspraak met een support specialist.

De PC of server waar ondersteuning moet worden geboden moet aangesloten zijn op Internet. Het is geen probleem als dit achter een firewall is. Vanaf die PC gaat u naar deze pagina. Let op: u heeft wel installatie rechten nodig. Wij kunnen ook de systeembeheerder van bijvoorbeeld een Citrix installatie remote ondersteunen.

Stap 2: open de Remote Support Client (klik hier). Klik op openen om het programma te downloaden en meteen te starten. (Als u gevraagd wordt of u het programma echt wilt starten, klik dan op Starten)

 

Stap 3: Ontvang een unieke sessie code van Datec, en typ het in het veld in

Stap 4: Druk op verbinden.

Stap 5: Wacht op de vraag "Uw eigen desktop tonen?". Klik op Ja.

Stap 6: Druk 1x op F12 (Sta overnemen desktop toe) en 1x op F11 (sta bestandsoverdracht toe).

Na afloop van de support sessie drukt u op sluiten

Veilig en gemakkelijk

De remote desktop support kan snel tot stand gebracht worden. U hoeft niets te configureren. Na beëindiging van de sessie blijft geen remote support software op uw computer achter.

De verbinding kan alleen gemaakt worden met een uniek sessienummer. De verbinding zelf is beveiligd door middel van encryptie, zodat niemand anders kan meekijken.